ILLUSIONARY ROCKAZ COMPANY

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In CREOLE zoekt choreograaf Shailesh Bahoran naar de oorsprong van de Surinaamse cultuur. Want in een bevolking die bestaat uit Creolen, Hindoestanen, Chinezen, Javanen, Inheemsen (zoals Kalinya’s en Lokono’s), Joden en Nederlanders is de definitie van een echte Surinamer niet gemakkelijk te verwoorden. De term creolisering wordt gebruikt voor de vermenging van verschillende culturen die vervolgens samensmelten tot één. Naast de Surinaamse cultuur is de Caribische cultuur een sterk voorbeeld van deze ontwikkeling.

In dit unieke battle concept nemen zowel Nederlandse als internationale dansers van het hoogste niveau het tegen elkaar op. Uniek aan dit evenement is dat de dansers zelf geld inzetten. IRC verdubbelt het totaalbedrag en de winnaar neemt het volledige prijzengeld mee naar huis. IRC gelooft in de kracht van verbinding in de hiphopcultuur en door het concept van ‘Support your Culture’ ontstaat tijdens de battle een sfeer van competitie én verbroedering.

FUNK.IRC staat voor Funk In Raw Cyphers. Met dit evenement brengen wij een ode aan de muziek, de cultuur, de dans die de groep inspireert en groot heeft gemaakt.

Een open jamsessie, toegankelijk voor iedereen die zin heeft in dans, muziek en gezelligheid. Op deze jam proberen we een belangrijk element van de hiphop cultuur voorop te stellen; de Cypher. De Cypher is een ruimte voor community building; het gaat om creativiteit, individualiteit, de concurrentie, het delen, uitbreiding, kennis, en gelijkheid. Het aanboren van een plek waar het denken en actie samenkomen en een plek waar energie gedeeld wordt om de artistieke expressie te bevorderen. Een ‘kring’ om te jammen en een plek om onderlinge uitwisselingen te laten plaatsvinden.

De kwalificatie zal in cyphers worden gehouden. De juryleden (wiens identiteit niet bekend is gemaakt) gaan met je mee in de cyphers, terwijl ze de Top 4 dansers selecteren. Elke geselecteerde danser kan dan zijn/haar eigen partner kiezen om mee te strijden in 'The Great 8 Battle'.